טיפים לאחר לידה

מספר טיפים שיסייעו לך לחזור לאיזון אחרי הלידה

כך תאזני את הגוף והנפש ותייצרי לעצמך שגרת חיים בריאה אחרי הלידה

לידה היא ללא ספק אחד האירועים העוצמתיים והמרגשים ביותר שתוכלי לחוות, אבל לצד האושר צצים גם לא מעט קשיי הסתגלות – הגוף משתנה מקצה לקצה, החל מצורת השד ועד לרוחב הירכיים ואפילו למידת הנעליים, ואם זה לא מספיק – לצד כל השינויים הפיזיים מתווספים גם לא מעט קשיים רגשיים. להלן, מספר טיפים להתמודדות עם כל הקשיים, והחזרת החיים והגוף לאיזון לאחר הלידה:

קבלת עזרה לאחר הלידה

ההבנה שהאחריות לחיים של אדם קטן כולה שלך יכולה להיות מעט מלחיצה – אימהות טריות רבות מתמודדות עם אינספור חרדות, החל מדאגה שמשהו יקרה לתינוק ועד לחוסר הצלחה לייצר מספיק חלב אם. יחד עם זאת, השינה המאוד לא סדירה ועייפות היתר עלולה אף להגביר את התחושות הללו, כך שהדבר שהכי טוב לעשות הוא לקבל עזרה ותמיכה מכל גורם שרק יוכל לסייע לכן – בן הזוג, משפחה, חברים וכו'.
בהמשך הדרך אף מומלץ בחום להיעזר בשרותיה של יועצת שינה, אשר תוכל לסייע לך בבניית עצמאות לשינה של התינוק, ובחיי לילה קלים יותר עבורך ועבור בן זוגך.

ציפיות סבירות בנוגע לירידה במשקל לאחר הלידה

אחד הנושאים המדוברים עבור אימהות אחרי לידה הוא ללא ספק נושא הירידה במשקל – תמיד אנחנו ניתקל בתמונות של מפורסמות שיציגו גזרות דקיקות ומעוררות קנאה אחרי לידות, אבל בסופו של יום חשוב לקחת את הכל בפרספקטיבה נכונה – ההשוואה של עצמנו לסלבס היא לא מציאותית, שכן הן מעסיקות מאמני כושר אישיים, שפים ותזונאים שחלק נכבד מאיתנו לא יכולות להרשות לעצמן.
זכרי כי זה נורמלי לחלוטין לא לאהוב את גופך לאחר הלידה וללמוד לקבל אותו, ושהחזרה לגזרה של לפני ההריון לוקחת זמן ולא באמת קיימים "קסמים" שמובילים לגזרות פוסט לידה של הסלבס.

יתרונותיה הבריאותיים של ההנקה

מעבר ליצירת החיבור הרגשי בינך לבין התינוק לאחר הלידה, להנקה יש הרבה יתרונות בריאותיים: היא מגנה על תינוקות מפני מחלות, מעניקה לו תזונה מאוזנת, ומפחיתה את הסיכון לסרטן השד והשחלות.
יחד עם זאת, כדי לייצר חלב אם נדרשת לא מעט אנרגיה, ולכן מומלץ לשלב בתזונה מאכלים כגון פרי או יוגורט, כדי לקבל תוספת של 300 קלוריות ביום, כך שלמעשה תכניסי איזונים בריאים לתפריט שלך, ולמרות תוספת הקלוריות ההנקה תסייע לך לרדת במשקל.

אימוני כושר מתאימים

אימוני כושר לאחר הלידה צריכים להיות ממוקדים לשרירי פלג גוף עליון – שרירי הבטן נמתחים במהלך ההריון ואצל חלק מהנשים נוצרת גם הפרדה של שרירי דופן הבטן, ותרגולי כושר אשר מיועדים לחזק את האזורים הנ"ל יסייעו בחיזוק ובנייה מחדש של אותם שרירים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *