רגע לפני לידה שנייה – כך תקלי על הילד הבכור

הילד הבכור זקוק לתשומת לב מיוחדת לקראת הפיכתו לאח גדול

אין אישה שלא זוכרת את ההתרגשות והחששות, המלווים את הלידה הראשונה שלה. גם את בוודאי זוכרת כמה היה מאתגר להמתין במהלך החודש התשיעי להגעתו של הקטנטן, כאשר החודש האחרון הזה הרגיש כאילו הוא ארוך כמו ההיריון כולו. ההיריון השני, לעומת זאת, שונה בדרך כלל מהראשון, כי את הרבה יותר עסוקה: את כבר מנהלת משפחה במקביל לעבודה ובוודאי יש לך הרבה פחות פנאי להתעמק במחשבות. הילד הבכור שלך, לעומת זאת, עומד להתמודד עם תינוק זעיר לראשונה בחייו וחשוב שבתוך כל התקופה המאתגרת הזו – תזכרי להכיל היטב גם את התחושות שלו.

אחרי הלידה – הילד הבכור גם הוא קצת נולד מחדש

בהנחה והלידה עברה בשלום וללא סיבוכים, את בוודאי תחזרי הביתה עם התינוק החדש בתוך יומיים לערך. ייתכן שהרגשת שהיומיים הללו עבור במהירות רבה, אבל עבור הילד הבכור שלך, מדובר בתקופה ארוכה ביותר שבה הוא התגעגע אלייך מאוד. חשוב שתזכרי עד כמה הוא זקוק לתשומת הלב שלך ותנסי להעניק לו אהבה בדרכים שאת מצליחה: רכשי לו מראש ערכת יצירות לילדים ובובות שונות, לוח ציור ומשחקים – שירגיש שגם העולם שלו התחדש וכמובן שלטובה.

מעבר לפינוק ולכיף שבלקבל מתנות, את עצמך תוכלי להשתמש בצעצועים ובערכות הללו, על מנת לשעשע את הבכור כאשר את עסוקה. התקופה המורכבת ביותר רק התחילה ואת לא תמיד תוכלי לקבל עזרה מאנשים אחרים ובוודאי תמצאי את עצמך לא פעם כשת לבדך עם שני ילדים. בדיוק בגלל זה, עזרים חיצוניים כמו משחקים ויצירה, הם דרך נהדרת להעסיק את הילד הגדול יותר ולגרום לו להרגיש אהוב ושייך, גם כאשר את מיניקה את הרך הנולד או מטפלת בו.

מה כדאי ללבוש לתקופה הראשונה ואיך זה קשור לילדים?

סביר להניח שגם אם בורכת וילדת בעונה נוחה מבחינת מזג האוויר, את התקופה הראשונה את תבלי בעיקר בבית. יהיו "גיחות" החוצה מדי פעם, לטיולים קצרים עם הילדים ולהבאת הילד הבכור אל הגן או בית הספר בבוקר, אך מעבר לכך – את מרבית זמנך את כנראה תעבירי בתוך הדירה. אין זה אומר שעלייך לעבור מעתה ל"מדי טריינינג" אלא להפך: מחקרים מראים שנשים שמקפידות על המראה החיצוני שלהן גם בבית, צפויות לעבור בקלות יתרה את האתגרים הלא פשוטים של משכב הלידה.

את כמובן לא צריכה ללבוש חליפה מחויטת בכל טיול עם התינוק למכולת, אבל כמה פריטים שנראים ממש טוב ושמחמיאים לך מבחינת הגוון והגזרה, יעשו לך טוב על הלב ויאפשרו לך להרגיש גם יפה ומלאת חיונית וגם יהיו נוחים לרביצה נינוחה מול הטלוויזיה. בחרי ביגוד רך ועדין, שיאפשר לך לנוע בחופשיות ויהיה איכותי מספיק, על מנת להחזיק מעמד בכביסות ולהיות מוכן ומזומן לשימוש, לאורך כל התקופה של חופשת הלידה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *