כך תבצעו התאמה נכונה של שטיחים לחדרי תינוקות וחדרי הבית השונים

מתכננים לרכוש שטיח או מספר שטיחים לחדרי הבית? כך תדעו לעשות את הבחירה המתאימה ביותר:

הפריטים היותר פופולאריים בתחום עיצוב הבית הם ללא ספק השטיחים – שטיח הוא פריט שיכול לתת מראה מחודש לחדר, להעניק אווירה ייחודית ולרענן את מראה הרצפה.
הבעיה העיקרית מתחילה כשעומדת בפנינו בחירה לא קלה ממגוון סוגי וגדלי שטיחים שמוצעים בשוק – איך נדע איזה שטיח הכי יתאים לגודל החדר ולסוג העיצוב שאנחנו מתכננים?
במדיך שלפניכם – מספר טיפים שיסייעו לכם לבחור נכון:

סוגי שטיחים שונים לחדרי בית שונים

הבחירה בשטיח חייבת להיות מותאמת לחדר הבית אליו הוא מיועד – לדוגמא, חללים כגון מטבח או מסדרונות הם אזורים בבית בהם יש יותר תנועת הליכה, לכן מומלץ לבחור עבורם שטיחים עמידים וקלים יותר לניקוי, ורצוי גם בגוון כהה יותר שיטשטש עקבות.
חדרים כמו סלון או חדר שינה לתינוקות לרוב מגיעים מרוהטים ברהיטים גדולים וכבדים כמו ספה, שולחן או מיטה זוגית כך שרוב חלל החדר בתפוסה מלאה ואין בו יותר מדי מקום להליכה מרובה – לכן לחדרים אלו מומלץ לבחור שטיחים קטנים ובעלי מרקם רך יותר.

גודל שטיח שיתאים לגודל חדר השינה לתינוק

דבר נוסף שחשוב לבצע לפני שבוחרים שטיח לחדר שינה לתינוקות, הוא למדוד את חלל החדר כדי לבחור שטיח שיתאים לו בצורה מקסימלית.
מומלץ להימנע מבחירת שטיחים קטנים מדי שייראו כאילו הם "צפים" ולא קשורים לאלמנטים ולריהוט שבו, וללכת על שטיחים עם הדפס או צבע מרעננים שייצרו "חיבור" בין כל הרהיטים.
במידה ואתם לא בטוחים איזה גודל שטיח יתאים יותר לחלל החדר, תמיד תוכלו לחבר יחד כמה דפים מעיתון גדול ולכסות את שטח הרצפה כי ליצור "הדמיה" של גודל שטיח.

שטיחים בצורות מגוונות

העיצובים המודרניים יותר של השטיחים כבר מזמן יצאו מגבולות הריבוע, כך שהרבה ספקים מציעים שטיחים בצורות שונות כמו שטיחים עגולים, שטיחים מלבניים ואף צורות מיוחדות יותר כגון מחומשים וכד'. בחירת שטיח בצורה ייחודית אפילו תסייע להתאמה נכונה יותר לחלל חדר הבית אליו הוא מיועד – למשל בחדר שבו מוצב שולחן עגול תוכלו להציב שטיח עגול שישדר אותה שפה עיצובית כמו של השולחן, או שטיח מלבני לחלל סלון צר ומוארך, וכד'.

גיוון בצבעים/פאטרנים/סגנונות

מעבר למידות, גדלים וצבעים – בחירת שטיח לאחד מחדרי הבית צריכה להיעשות לפי מטרה עיצובית מסוימת.
מומלץ מאוד שתתכננו מראש איזו אמירה עיצובית תרצו שהשטיח יעניק לחדר –  האם תרצו עיצוב בעל אמירה מסוימת? משהו בולט? עדין יותר? וכן הלאה. קחו תמיד בחשבון ששטיח מעוצב יכול להוסיף "אישיות" מסוימת לחדר, כך שכדאי ללכת על כיוון/סגנון שייקלע כמה שיותר לאופי שאתם רוצים להעניק לחלל החדר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *