כל מה שחשוב לדעת על בדיקות אולטרסאונד הריון

כל מה שחשוב לדעת על בדיקות אולטרסאונד הריון

בדיקת אולטרסאונד היא טכניקת הדמיה אבחנתית המשתמשת בגלי קול בתדר גבוה כדי ליצור תמונה דו מימדית של פנים הגוף. בדיקת אולטרסאונד במהלך ההיריון משמשת לבדיקת בריאות העובר והיא נעשית בדרך כלל במהלך ההיריון כדי לזהות כל חריגות או הפרעות בריאותיות אחרות. זה יכול לעזור לרופאים לקבל החלטה מדויקת לגבי הטיפול שצריך להינתן לאם ולעובר.

אילו סוגי אולטרסאונד קיימים?

אולטרסאונד פרטי הוא אולטרסאונד שנעשה על ידי רופא פרטי בכוחות עצמו עבור טיפול טרום לידתי, בדיקות שנתיות או מצבים רפואיים אחרים. אולטרסאונד פרטי מאפשר גם בדיקות מעמיקות יותר כמו סקירת מערכות. אולטרסאונד ציבורי מבוצע בדרך כלל במרפאות טרום לידה, בבתי חולים ובחלק ממשרדי הרופאים. המטופל יכול לבחור אם ברצונו לבצע את האולטרסאונד בביתו, בקליניקה פרטית או במרפאה.

מדוע חשוב לערוך בדיקת אולטרסאונד במהלך ההריון?

אולטרסאונד יכול לחשוף מידע מפורט על בריאות העובר והתפתחות העובר. זה מאפשר לרופא לנקוט בצעדים לשמירה על בריאות האם והתינוק כאחד. דבר שחשוב לזכור הוא שהרופא יוכל לעשות יותר בבדיקה הזו ממה שהוא יכול רק על ידי הסתמכות על העיניים שלו. החשש הוא האם הבדיקות הללו מחליפות במידה רבה בדיקות מוקדמות ופולשניות יותר כמו דיקור מי שפיר, שאולי יהיו מדויקות יותר לאיתור מומים מולדים.
דאגה אחת היא שבדיקות אולטרסאונד עשויות לא להיות מהימנות באותה מידה באיתור הפרעות כרומוזומליות כמו תסמונת דאון או טריזומיה 13. אך יחד עם זאת, היא מספקת מידע רב ערך על גודל העובר ומיקומו, קצב הלב, זרימת הדם והתכווצויות שיכול לעזור לרופאים להבין כיצד ובכן, התינוק מסתדר וקבל החלטות טובות יותר לגבי הטיפול שצריך להינתן.

מתי עושים בדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד מתקיימת בדרך כלל בסביבות השבוע ה-20 להריון, כאשר ניתן להשתמש בה כדי לבדוק את התפתחות תינוקך ולאשר אם את בהריון או לא. יחד עם זאת, בדיקת אולטרסאונד מתבצעת כאשר יש חשש להריון אפשרי ולזיהוי בעיות בריאותיות כמו: ציסטות, קרישי דם ושרירנים. אולטרסאונד משמש גם לבדיקת עוברים במהלך ההיריון ובלידה.
כיום השימוש באולטרסאונד בתעשיית הבריאות צפוי לגדול ולהיעשות לעיתים קרובות יותר במהלך ההיריון, זאת בשל יכולתו לספק מידע מדויק יותר מטכנולוגיות אחרות כגון סריקות CT, סריקות MRI וצילומי רנטגן. בנוסף, כיום אפילו ישנה אפשרות גם לבצע בדיקת אולטרסאונד ביתית באמצעות הטלפון.

מהן הדרכים הטובות ביותר להתכונן לבדיקת האולטרסאונד?

אולטרסאונד משמש לזיהוי התפתחות עובר ברחם. הם מייצרים גלי קול שמקפיצים את התינוק וגלי קול חוזרים ומייצרים תמונה על המסך. הדיוק של בדיקה זו תלוי בגורמים רבים כמו המרחק, תנועת העובר וגיל ההריון. לכן ההכנה לאולטרסאונד שלכם תלויה באיזה סוג אולטרסאונד אתם צריכים. לדוגמה, אם תרצו לדעת מה מין התינוק שלכם? או אם זה כבר שלב מתקדם אולי תרצו לבצע בדיקת אולטרסאונד לטובת סקירת מערכות.
בדיקת אולטרסאונד היא דרך לראות את העובר ואת בריאותה הכללית של האם וכמובן של העובר. לכן בדיקה זו חשובה במיוחד במהלך תקופת ההיריון וחשוב לבצע אותה מספר פעמים במהלך התקופה, רק כדי לוודא שהכל תקין.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *