עזרה לילדים באמצעות CBT

עזרה לילדים באמצעות CBT

לכל אימא מנוסה ידוע כבר כי החלק הרגיש יותר של החינוך והגידול של הילדים הוא בדרך כלל על האימא. אין תחליף לתחושה אימהית ולאופן שבו האימא מטפלת בדברים, בוודאי כאשר נדרשת קצת רגישות ויצירתיות בהתנהלות עם ומול הילדים. על כן אם אתן מזהות לפתע דיכאון אצל הילד שלכם, ירידה באנרגיות, בעיות חברתיות או ירידה בציונים בלימודים מסיבה כלשהי סביר להניח שלא תישארו אדישות למצב ותרצו לחקור את הנושא לעומק ולדעת כיצד לסייע לילד שלכן. הגישה הטיפולית בתחום הCBT תהיה נפוצה ופופולרית מאוד היום וגם נעימה יותר לילדים, מעשירה ומסייעת להורים וניתן יהיה לטפל במהירות בבעיה וכל עוד היא קטנה.

מה שקורה לילדים בילדות מעצב אותם לכל החיים:

המשפט הנכון נכון באופן כמעט מלא. כלומר, מצד אחד זה נכון – מרבית הבעיות וההתנהגויות שלנו כמבוגרים נובעת מבעיות שהיו לנו בילדות: חינוך לא טוב, חוויות קשות בבית, בדידות, אי מקובלות חברתית, סביבת מחיה קשה, בעיות בין ההורים ועוד. הילדים נשארים מצולקים ולמרות שלא תמיד מישהו מזהה זאת בגיל מוקדם, אלה גדלים וסוחבים את המטענים הרגשיים הללו איתם שנים קדימה. מצד שני אי אפשר לומר שרק אלה מעצבים את האישיות של האדם וכי תמיד, בכל גיל, אם לאותו אדם יש רצון להשתנות ולהפוך להיות אדם טוב יותר ו/או לטפל בבעיות ההתנהגות שלו או בתחושות שהוא סוחב אתו לאורך השנים (לא חייב להיות בעיות התנהגות זה יכול להיות למשל חרדות, פחדים, דיכאון ועוד) אז כמובן שאפשר לטפל בנושא באמצעות טיפול רגשי מקצועי ואפילו בכמות מפגשים קטנה.

כיצד טיפול CBT יכול לעזור לילדים שלנו?

תקופת הילדות מלווה בהמון אירועים וריגושים, דברים חדשים שאנו חווים ונחשפים אליהם, בגיל העשרה מתחיל להכיר את עניין המיניות וההתעניינות בבני המין השני, נחשפים גם לצדדים פחות יפים של החיים כמו סיגריות ואלכוהול ואולי חס וחלילה גם לסמים, מתחילים לפתח את האישיות שלנו לפי מה שאנו קולטים מהסביבה וכל דבר יכול להשפיע עלינו. לעתים ילד שחובה חרם חברתי יכול להסתגר ולהחליט שהוא לא רוצה חברים ומעדיף להתבודד. נער המתכונן הרבה למבחנים ובכל זאת נכשל בהם ולא יודע כיצד להרים את עצמו ומה הבעיות שלו שיכולות להיות למשל לחץ בזמנים או חרדת מבחנים ולאו דווקא אי ידיעת החומר. וכך הלאה. טיפול CBT דוגל בגישה שבה המטפל מנסה להבין את הסימפטומים האמיתיים לבעיה, לבנות אמון ביחד עם הילד/הנער המטופל ולסייע לו לשנות את דפוס המחשבה וההתנהגות שלו כדי להגיע לתוצאות חדשות וטובות יותר. לעומת שיטות אחרות מדובר בשיטה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים ובזמן טיפול קצר יחסית ולכן הוא נהדר בקרב טיפול בילדים.

הדרכת CBT להורים:

קורס הדרכה CBT להורים הוא קורס שבו מטפלים המטפלים בבני נוער וילדים יכולים לעבור ולהרחיב את ההכשרה המקצועית שלהם. בקורס זה ילמדו כלים לעבודה עם הורים ולהדריך את ההורים על פי גישת הCBT לצורך המשך טיפול אפקטיבי בבית גם לאחר שעות הטיפול הרגילות.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *