כל הקשיים בחזרה לעבודה אחרי

כל הקשיים בחזרה לעבודה אחרי לידה

9 חודשים סחבת באהבה את הבייבי שלך, ילדת אותו (ובטוח יש לך סיפור מעניין מאחורי זה) והגעת למנוחה ולנחלה בחופשת הלידה, שמאפשרת לך להיקשר לתינוק וליהנות ממנו כמה שיותר. אבל, כמו כל דבר טוב, גם חופשת הלידה מסתיימת בשלב מסוים ומתחילים לדבר על חזרה לעבודה. מצד אחד, את מתגעגעת למקום העבודה שלך, לאנשים ולתחושה של עשייה שלא קשורה רק לתינוק. מצד שני, עולות בך חששות וזה טבעי לגמרי. חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה אינה תהליך פשוט עבור כל אחת ולכן אנחנו כאן בשבילך כדי לעשות לך סדר בדברים ולהבטיח לך שהכול יהיה בסדר.

דבר ראשון – דעי את הזכויות שלך

יש נשים שכל כך עסוקות בנושא של חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה שהן לא בודקות מהן הזכויות המגיעות להן כיולדות. אז קודם כל, חשוב לציין כי חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה צריכה להתבצע באותם התנאים שהיו לך מקודם, כולל אופי העבודה. כל דבר אחר, נחשב כעבירה על החוק ופיטורין שלא כדין. זאת אלא אם כן – מתרחשות נסיבות מיוחדות כמו שינויים ארגוניים מהותיים. במקרה כזה, יכול המעסיק להציע לך עבודה חלופית.

עוד זכות היא שעת הורות, או בשמה הקודם – שעת הנקה. יולדת שחזרה לעבודה לאחר חופשת לידה, זכאית להיעדר מדי יום למשך שעה שלמה ממקום העבודה, לצורך טיפול בתינוק. לא מדובר רק בהנקה – ניתן להשתמש בשעה הזו גם עבור שאיבת חלב, או כל עניין אחר הקשור לטיפול ברך הנולד. הזכאות לשעת הנקה בעת חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה היא למשך 4 חודשים ובמידה והארכת את חופשת הלידה שלך, את זכאית לה במשך 4 חודשים מיום החזרה לעבודה, או עד שהתינוק בין 10 חודשים – המוקדם מבניהם. יש יולדות שבוחרות לסיים את העבודה מדי יום שעה אחת קודם לכן. גם פעולה זו היא לגיטימית ובכל מקרה המעסיק צריך לשלם לך עבור יום עבודה מלא. יש לציין כי החוק לגבי שעת הנקה מתייחס רק לגבי חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה למשרה שהיא מלאה ויש לו עוד סייגים הקשורים לוותק העובדת או האם לקחה חופשה נוספת לאחר חופשת הלידה.

הכי חשוב – תהיי קשובה לעצמך

הנושא של חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה הוא גם אתגר מנטלי לא פשוט. בבת אחת את עוברת משגרה של החלפת חיתולים, הנקות, האכלות וחוזר חלילה, לשגרה הישנה והמוכרת של עבודה מאומצת בקצב אחר ומול אנשים שלא ראית זמן רב. תני לעצמך את הזמן להסתגל וזכרי שבמידה ומציפות אותך תחושות מעורבות, הן לגיטימיות לגמרי. רוב הסיכויים שברגע שתסתגלי קצת לשגרה המשלבת עבודה עם טיפול בתינוק, התחושות הקשות יחלפו ותוכלי לממש את עצמך בכל המישורים בחייך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *