הגדלת חזה לאחר הריון

שיטות נפוצות בניתוח הגדלת חזה

יש מספר שיטות לביצוע ניתוח הגדלת חזה, כאשר ההחלטה מתקבלת בהתאם לנתוני המטופלת, התוצאות שרוצים להשיג ושיקול דעתו של הרופא המנתח.

ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח חוצה מגזרים וכבר שנים רבות הוא מככב בראש רשימת הניתוחים הפלסטיים המבוקשים ביותר. ניתוח זה מיועד לנשים בעלות חזה קטן ושטוח, או נשים המעוניינות להגדיל את מידת החזה. בעבר ניתוחי הגדלת חזה נעשו באמצעות שתלי סיליקון, אך כיום ישנן שיטות נוספות.

הגדלת חזה – שיטות וסוגי שתלים

השיטה הראשונה היא ניתוח הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי. בשיטה זו שואבים שומן מאזור אחר בגופה של המטופלת ומעבירים את השומן תהליך זיקוק. לאחר מכן, בהליך נפרד לחלוטין, מזריקים את השומן לאזור השדיים וכך מוסיפים להם נפח היוצר מראה טבעי. שיטה נוספת המזכירה את שיטת הזרקת שומן טבעי, היא שיטה בה משתמשים ברקמות זנב השד, המצויות בסמוך לבית השחי. לשתי השיטות הללו יש שני יתרונות מרכזיים.

הראשון כבר הוזכר קודם וזה המראה הטבעי המתקבל לאחר הניתוח. היתרון השני הוא שלא מחדירים לגוף חומר זר ולכן יש פחות סיכונים וגם סיכויי החלמה טובים. לשיטה זו יש גם חסרונות. אחד מהם הוא שלא תמיד מצליחים להשיג מראה סימטרי בשני הצדדים. חיסרון נוסף הוא שהשיטה אינה מתאימה לכל מטופלת.

שיטה נוספת להגדלת חזה היא באמצעות שימוש בשתלים, כאשר גם כאן יש אפשרויות שונות. בנשים צעירות בעלות חזה קטן ושטוח, אפשר להשתמש בשתלים עגולים ובולטים, המוסיפים נפח וגם יוצרים מראה מעוצב. בנשים אשר יש להן חזה מעוצב ויפה אך הן מעוניינות להגדיל את החזה, ניתן לבחור בשתלים עגולים בפרופיל בינוני שמטרתם בעיקר להוסיף נפח.

הגדלת חזה יכולה להתאים גם לנשים הסובלות מחזה צנוח או מרוקן, בעקבות הריונות או הנקות ממושכות. במקרה כזה אפשר לבצע ניתוח הגדלת חזה בשילוב הרמת חזה, ולהחזיר לחזה את הנפח ואת המראה הזקוף. במקרים רבים השתל שייבחר הוא שתל אנטומי המגיע בצורה אגסית. שיטה זו מתאימה גם לנשים אשר בעקבות שינוי תזונתי, דיאטה או מחלה, ירדו בצורה דרסטית במשקל והשינוי השפיע גם על מלאות החזה והזקיפות שלו.

ישנו מצב מורכב יותר בו מבצעים ניתוח הגדלת חזה. מדובר במקרים של אסימטריה בין השדיים או שדיים צינוריים. במקרה כזה הניתוח נחשב למורכב יותר.

כמה מילים אודות תקופת ההחלמה הצפויה

ניתוחי הגדלת חזה נערכים תחת הרדמה מלאה. לאחר שהניתוח מסתיים המטופלת מועברת להתאוששות למספר שעות, עד שהשפעת ההרדמה מתפוגגת. במידה ואין סיבוכים היא תשוחרר לביתה כבר באותו היום עם הנחיות כיצד להתנהג בימים ובשבועות הקרובים.

בימים הראשונים תיתכן תחושת אי נוחות ואף כאבים קלים, אך לאחר כשבוע ניתן כבר לשקול לחזור לעבוד. את התוצאות הסופיות של הניתוח אפשר יהיה לראות רק לאחר מספר חודשים, כשהנפיחות תרד.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *