מדוע כל כך חשוב להפסיק לעשן בזמן ההריון?

הריון הוא למעשה תחילה של בריאת חיים חדשים וכבר בתחילת הריונה כל אישה תבקש את הטוב ביותר בשביל התינוק שלה. מכיוון שעישון בהריון חושף את העובר לנזקים ולבעיות פוטנציאליות רבות, עצם הפסקת העישון מהווה כצעד חשוב ומשמעותי בלספק לתינוק את כל צרכיו. כמובן, שהפסקת העישון לפני היריון ובתחילתו, תורמת בחובה יתרונות בריאותיים רבים גם עבור האם – אשר תבקש לעצמה כמובן, להיות בריאה, על מנת לגדל בצורה המיטבית את תינוקה.

אז מהם הנזקים להם עלול העישון לגרום בהיריון?

היכרות עם כלל הנזקים אליהן הריוניות מעשנות חושפות את עצמן ואת העובר שלהן, יכולה ללא כל ספק לדרבן להפסיק לעשן, כאשר, בין אותם הנזקים המדוברים, ניתן לציין את הבאים:

• הפלות
• לידה מוקדמת – יש הערכות על פיהן כ-14 אחוז מהלידות המוקדמות הן בעקבות עישון של ההריונית.
• היפרדות שלייה – מדובר בתופעה מסוכנת גם לאם וגם לעובר.
• ריאות חלשות ובעיות נשימה אצל התינוק
• לידה של תינוק במשקל נמוך מהממוצע
• מומים מולדים
• מוות בעריסה – תינוק לאמא שעישנה בהריון נמצא בסיכון ביחד של פי 3 לתופעה בהשוואה לתינוק לאמא שאיננה מעשנת
• קשיי למידה והפרעות קשב וריכוז אצל הילד
אין ספק שמדובר ברשימת סיכונים אשר עלולים להפיג את שלוותה של כל אמא אשר נמצאת בהריון או אמא לעתיד אשר מתכננת היריון שכזה – וכמובן, שגם האבות העתידיים לא יאהבו לגלות את אותם הסיכונים.

"ביום ראשון אפסיק לעשן" – על הבטחות שלא מתממשות

ברגע שמתחילים לעשן, קשה מאוד להפסיק וכחלק מכך, רוב המעשנים והמעשנות, מבינים את ההשלכות של העישון ואת ההשפעה השלילית שיש לו על הבריאות. יחד עם זאת, לא מעט מעשנים מודעים במובן הרציונאלי לחשיבות של הפסקת העישון, אך למרות המודעות הזאת, הם לא באמת מצליחים לבצע פעולה אקטיבית על מנת להפסיק אותו. אז יכול להיות שבמשך השנים, גם את אמרת והבטחת לעצמך שתפסיקי לעשן ולא הצלחת. אבל עכשיו, כשאת בתחילת הריון או מתכננת הריון, זה כבר לא רק הבריאות שלך, זה גם הבריאות וההתפתחות של העובר שלך שמוטלים כאן על הכף ואין ספק שמדובר בזריקת מוטיבציה גדולה לעשות מעשה ולהפסיק לעשן.

זה לא פשוט אבל זה חשוב

היריון מהווה כתחילת שלב של פרק חדש וחשוב בחיים, בשלב הזה, האם אמורה לדאוג לשמור, להגן ולמלא את כל צרכיו של התינוק שלה – וזה נכון כבר החל מתחילת ההיריון. אז זה אומנם נכון שפעולת הגמילה עדיין לא תהיה פשוטה – למרות שהמוטיבציה להפסיק יכולה להיות הרבה יותר גדולה. יחד עם זאת, גם אם תחווי את אותם תסמיני גמילה מעישון בעוצמה הגבוהה האפשרית, אם תשיגי את המטרה מדובר ללא כל ספק במאמץ אשר יהיה שווה את התוצאה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *