שמלת הריון שחורה

מדוע חשוב לנשים בהיריון לצרוך ברזל?

אם את מתכננת להיכנס להיריון בקרוב, או שהתבשרת שהיריון כבר נקלט, מגיע לך מזל טוב. אבל לא פחות חשוב, שתדעי על החשיבות של צריכת ברזל בהיריון. מדובר באחד התוספים החיוניים ביותר, שעוזרים למנוע סיבוכים בהיריון. במידה וצריכת הברזל נמוכה מדי או שהקליטה שלו (ספיגה) נמוכה, עולה סיכון ללידה מוקדמת. חוסר בברזל, שנקרא אנמיה, מעלה את הסיכוי להפלה טבעית וכן להיווצרות תחושה של עייפות, אובדן מצב רוח ואפילו דיכאון.

אחד המינרלים החשובים ביותר

חשוב להבהיר שיש כמה וכמה מינרלים שנחשבים חיוניים עבור נשים בהיריון. יחד עם זאת חשוב לציין, ברזל לנשים בהיריון זה אחד המינרלים החושבים ביותר. בשל שינויים הורמונליים ושינויים נוספים החלים על גוף האישה לאורך ההיריון, חלה ירידה במאגרי הברזל בגוף. זו הסיבה שלעיתים עולה הצורך לא רק לאכול מאכלים שיש בהם הרבה ברזל (למשל בשר אדום) אלא אף ליטול תוספי היריון ייעודיים.

לבריאות האם והעובר

אם את מרגישה תשישות במהלך ההיריון, יתכן שזה לא רק בגלל שאת לא ישנה מספיק. אנמיה, הנובעת מחוסר ברזל, מקשה על הדם להעביר את כל החמצן הנדרש לתאים. כך נגרמת עייפות מתמשכת והרגשה לא נעימה. צריכת ברזל בכמות מספקת, בזמן ההיריון, חיונית הן לעובר והן בשבילך.

ברזל זה אחד המרכיבים החיוניים עבור גדילה נורמלית ותקינה של תינוקות, כבר מזמן ההתפתחות ברחם. זה חיוני, אגב, גם לבריאות התינוק לאחר הלידה כלומר בשלב הנקה. צריך להביא בחשבון שצריכת מאכלים מסוימים עלולה להוריד את ספיגת הברזל, כך שלא מספיק להקפיד על תזונה עשירה במינרל החשוב. כמו כן, שתיית אלכוהול עלולה להקשות על ספיגת הברזל כך שמומלץ להימנע מכך או לכל הפחות להפחית.

בעזרת ברזל, הגוף שלך מיצר תאי דם חדשים ובריאים. הוא מסייע לבנית רקמות ואיברים בעוברים ומסייע בייצור חלב להנקה. מחקרים מראים שתינוקות זקוקים לברזל לצורך התפתחות המוח, לראייה תקינה, לפיתוח החושים ויכולות של למידה ואינטליגנציה. במילים אחרות, הקפדה על תזונה נכונה חשובה לא רק עבור תקופת ההיריון עצמה. זה חשוב לעתיד של התינוק או התינוקת שלך.

ברזל – והתפתחות עוברים במחקר

רופאים ותזונאים מסבירים כי ברזל נדרש לפעילות תקינה של תאי הדם בגופנו (כמוליכי חמצן לתאים). אך בנוסף, הוא חיוני לגוף בהיבטים רבים נוספים. מחקר חשוב שנערך בחיות מעבדה (חולדות) בדק את השפעת צריכת הברזל בשילוב דיאטת חלבונים. התגלה כי הצאצאים שנולדו לאימהות שקיבלו תוספת ברזל נהנו מרמת ברזל תקינה לאחר הלידה. הם היו בעלי משקל גוף גבוה יותר ואיברים פנימיים מפותחים יותר. ממצא נוסף העלה כי בקרב אלה שנצפה חוסר ברזל, הרכב הדם הכיל יותר חומרים לא רצויים. ככלל, צריכת ברזל מספקת בהיריון ובזמן ההנקה, הביאה לבריאות טובה יותר, בקרב האם והצאצאים.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *