טיפים לחזרה לשגרה לאחר הלידה

מה צפוי לך לאחר החזרה לשגרה ואיך תוכלו להתמודד עם רכבת ההרים של הרגשות שאת עשויה לחוות במהלך הדרך?

את עומדת לחזור לעבודה לאחר חופשת הלידה והתחלת לדאוג לכול הפרטים הנדרשים: מטפלת לתינוק, לוח זמנים מתואם עם בן זוגך או תוכנית לשאיבת חלב. בכול זאת, את צריכה להכין את עצמך למעבר גם מבחינה רגשית. גם בנסיבות הטובות ביותר – את מתגעגעת לחזור לעבודה ואפילו מתכננת מאמי מייקאובר (mommy Makeover), כמו הגדלת חזה או שאיבת שומן, שיחזיר לך את הגזרה שלפני ההריון – החזרה לעבודה לאחר חופשת הלידה עלולה להיות מאתגרת.

הסיבה לכך די ברורה, את לא רוצה להתרחק מהתינוק החדש שלך. אבל יש גורמים נוספים במשחק זה.

  • קודם כל, אימהות רבות מרגישות לחוצות כשהן צריכות לחזור לעבודה לפני שהן מוכנות, ובעיקר, נמשכות להישאר בבית עם הבייבי שלהן. הקונפליקט בין הדחף לצאת והשאיפה להישאר בבית, יכול להיות די כואב ומבלבל.
  • שנית, אל תזלזלי בקושי שגורם המחסור בשינה למצבך הנפשי. אם חזרת לעבודה כשאת עדיין קמה בלילות לתינוק, את עלולה לסבול מאנרגיות נמוכות ומחוסר מוטיבציה וריכוז, שיכבידו מאוד על התפקוד הכפול שעלייך למלא בבית ובעבודה. העייפות פשוט גורמת לכול דבר להיראות הרבה יותר גרוע.

אלה זמנים שבוודאי לא תחשבי על טיפוח המראה, ובטח שלא תתכנני לעבור ניתוח הגדלת חזה. החדשות הטובות הן שאם תדעי למה לצפות באותם שבועות ראשונים לאחר חופשת הלידה, המעבר לשגרת העבודה יהיה הרבה יותר חלק.

לפני שאת חוזרת לעבודה הרגש שאופף אותך: פחד

במהלך השבועות האחרונים של חופשת הלידה שלך את עלולה לחוות חרדה לקראת החזרה לעבודה, וזה לגמרי טבעי. את דואגת שמא תפקידך בעבודה השתנה בהיעדרך, את בספק אם בכלל תוכלי להתמודד גם עם משימות העבודה וגם עם המטלות המשפחתיות שלך, והדאגה הגדולה מכולן, איך בכלל תצליחי לעזוב את התינוק שלך בכול בוקר, ולצאת לעבודה?

כיצד להתמודד? נשים רבות מרגישות כאילו הן ״מבזבזות״ את חופשת הלידה שלהן, כי הן עסוקות בתכנונים עתידיים ומרוכזות במה שעלול לקרות לאחר חופשת הלידה. במקום זאת, נסי להיות נוכחת בהווה, העריכי את החופשה מהעבודה ואת הזמן שיש לך עם התינוק. ואז, כשתיפרדי ממנו, תוכלי להיזכר בשמחה בזיכרונות שצברת בזמן שהיית אתו לאורך כל היום. זה יעזור לך להרגיש יותר טוב עם עצמך.

הרגש שאופף אותך: התרגשות (ואשמה)

אל תתפלאי אם שני רגשות שונים יתחוללו בנפשך בו זמנית: גם התלהבות לחזור לעבודה, וגם תחושות אשמה על שעזבת את התינוק.

כיצד להתמודד? לפני שהפכת לאימא היית אישה, והחזרה לעבודה מאפשרת לך ליהנות מזה. אין סיבה להרגיש רגשות אשמה, זה לא אומר שאת אימא פחות טובה לתינוק שלך מאימהות אחרות, זה פשוט אומר שיש לך משהו שגורם לך להרגיש טוב עם עצמך, וזו גם דוגמה נהדרת לקטנה שלך!

טיפ נוסף: לפני שאת עומדת לחזור לעבודה, נסי להרגיל את התינוק שלך לישון כל הלילה, זה יקל על המעבר של שניכם לשגרת העבודה.

לאחר שתחזרי לעבודה הרגש שאופף אותך: לחץ

השבוע הראשון בעבודה יכול להיות קשה ומלחיץ מאוד. אבל זה בסדר. כל מעבר משמעותי בחיים דורש סוג של התאמה. מבול של רגשות מתנגשים יכול להבהיל, ואת עלולה לחוות חרדת נטישה, בגלל ההתרחקות שלך מהתינוק לאחר השבועות הרבים בהם ביליתם יחד, וכמובן רגשי אשמה בגלל שאת מרגישה שאת לא מספיק טובה, לא בבית ולא בעבודה.

אי וודאות גם היא רגש נפוץ בשלב זה בחיים, במיוחד באשר לתדירות שבה כדאי להתקשר למטפלת כדי לבדוק אם הכול בסדר, ולגבי כמות החלב שאת צריכה לשאוב מראש.

כיצד להתמודד? למרבה המזל לא כל הרגשות שתחווי הם שליליים וכואבים. למעשה, אחד הרגשות החיוביים ביותר שתחושי עשוי להיות הקלה. הקלה מעצם החזרה לשגרה המוכרת, הקלה בזכות ההכרה שהתינוק שלך בסדר כשאת נפרדת ממנו ושהקשר שלכם לא מתקלקל.

כשאת לומדת ליהנות מהרגשות הטובים, ולא חשה אשמה, תצליחי גם להתמודד היטב עם התחושות הפחות נעימות.

טיפ נוסף: נסי לנהל שגרה זהה בכול בוקר. זה יעזור למשפחה שלך לחזור מהר יותר לקצב החיים הרגיל.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *